Marketingplan promoting Ommen even op een zijspoor

0270157_Marketing_bijeenkomt_13_december_2023.jpg
De bijeenkomst op Erve Vechtdal waar het marketingplan gepresenteerd zou worden.

OMMEN – Het leek zo mooi: de eerder dit jaar gestarte Stichting Marketing Ommen zou woensdag 13 december het marketingplan voor 2024 presenteren. Echter, een dag voordat de plannen bekend gemaakt zouden worden, werd de samenwerking met de eerder dit jaar in dienst getreden marketingcoördinator Erik Eggert door de Raad van Toezicht beëindigd.

Hoe de plannen en begroting er voor het nieuwe jaar uit gaan zien, kon dan ook niet verteld worden aan de aanwezige ondernemers en andere betrokkenen die met de toeristische sector van doen hebben. “In goed overleg met Erik Eggert, de gemeente Ommen en de RvT, is gezamenlijk besloten om per direct de samenwerking met Erik Eggert, in zijn functie van directeur bestuurder/marketingcoördinator van Stichting Marketing Ommen te beëindigen. Het verschil in inzicht over de rolinvulling heeft geleid tot verschillende verwachtingen met betrekking tot de geleverde prestaties”, zo luidde de verklaring van de RvT, die aan de vooravond werd verstuurd. De RvT zegt de gang van zaken te betreuren, maar laat weten het volste vertrouwen te hebben dat het op dit ogenblik de juiste stap is. “Hierbij houden wij vooral voor ogen een goede voortzetting te waarborgen van de doelstelling van de Stichting, namelijk een structurele, efficiënte marketing en promotie van Ommen, als het hart van het Vechtdal!”, aldus de RvT.

Vervolgstappen

De ondernemersbijeenkomst ging ondanks de afwezigheid van de coördinator wel door. De aanwezigen werden geïnformeerd over de ontwikkelingen en vervolgstappen die de stichting gaat maken na het vertrek van de coördinator. De eerste stap is het op orde brengen van de basis en ook het opleveren en uitvoeren van een praktisch marketingplan in 2024 met begroting. De komende maanden wordt de rol van de vertrekkende bestuurder vervangen door Melanie van Riel, marketeer en lid van de RvT. Haar focus is om op korte termijn de basis op orde te krijgen, zoals de inwoners, ondernemers en bezoekers van Ommen verdienen.

Kick-off

Om Ommen in brede zin te promoten is de Stichting Marketing Ommen opgericht. Eerder dit jaar, 13 juni vond de officiële start plaats met een ‘kick-off’ bij Erve Vechtdal. Hier gaven onder meer wethouder Bongers en de voorzitter van de Raad van Toezicht, Frans Heerink tekst en uitleg over de doelstellingen van de nieuwe stichting.

Tekst/Foto: Harry Woertink

 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.