Home / / De Bibliotheek helpt online communiceren

De Bibliotheek helpt online communiceren

Bibliotheek Salland opent telefonische hulpdienst

OMMEN – De maatregelen omtrent het coronavirus zorgen ervoor dat we veel thuis zijn. Meer dan ooit speelt het leven zich af via internet. De Bibliotheek Salland is er ook – juist – nu voor mensen die online willen meedoen. Via de nieuwe helpdesk is er deskundige ondersteuning voor iedereen die dit wil en daarbij een klein beetje hulp kan gebruiken.

Contact onderhouden met familie en vrienden kan met videobellen. Dat is niet zo moeilijk als sommigen denken. De bibliotheek heeft een duidelijke handleiding, die voor iedereen te volgen is. Daarnaast is er een telefonische helpdesk in het leven geroepen. Een team van vrijwilligers helpt – op veilige afstand – om stappen op het internet te zetten.

Daarnaast blijft de bibliotheek cursussen aanbieden. Om te leren werken met digitale overheidsdiensten is er de cursus Digisterker. Deze is nu online te volgen. Dat geldt ook voor Walk&Talk, de maandelijkse bijeenkomst voor mensen die op zoek zijn naar nieuw of ander werk. Ook is er een uitgebreid aanbod aan andere oefenprogramma’s te vinden.

De helpdesk is te bereiken per telefoon en via de website. Wie het centrale nummer van de Bibliotheek Salland belt: 0572-363637, kan zijn vraag stellen en wordt binnen drie werkdagen teruggebeld door een van de vrijwilligers rond de bibliotheek.

www.bibliotheeksalland.nl/helpt

Lees ook

Rosengaerde en Saam Welzijn bundelen hun krachten

DALFSEN – Woonzorgcentrum Rosengaerde en Saam Welzijn slaan figuurlijk de handen ineen. De twee Dalfser …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.