Home / Nieuws / Verenigingen in Vechtdal verdelen duizenden euro’s bij Clubkas Campagne

Verenigingen in Vechtdal verdelen duizenden euro’s bij Clubkas Campagne

VECHTDAL – Met maar liefst 348 deelnemende verenigingen en stichtingen, meer dan 10.000 stemmende Rabobankleden en een zinderende finaleavond in Lutten, Ommen en Nieuwleusen was de Rabobank Clubkas Campagne weer een groot succes.

vORIGE WEEK vond de finaleavond plaats van de Rabobank Clubkas Campagne. Waar vorig jaar drie gezellige ons-kent-ons feesten werden gehouden bij de Rabobank kantoren in Hardenberg, Ommen en Dalfsen, bracht de coöperatieve bank de clubs dit jaar nóg dichter bij elkaar. SC Lutten, het Vechtgenotenhuis in Ommen en USV Nieuwleusen het podium voor de uitreiking van de cheques.

Rabobank vindt het van belang een bijdrage te leveren aan een vitale leefomgeving. Dat doet het onder andere door het lokale verenigingsleven te ondersteunen met de Rabobank Clubkas Campagne. Zo wordt er bijgedragen aan het realiseren van mooie clubdromen. Bijvoorbeeld nieuwe tenues voor de verenigingsleden, een reanimatiepop, een professionele videoclip, het aanschaffen van nieuwe muziekinstrumenten, een kabelbaan in de speeltuin, het organiseren van een loop of hippisch concours, kledingstukken voor een toneelstuk of het aanschaffen van een AED.

Grote winnaars
In totaal werd er 175.000 euro verdeeld. Dit bedrag bestaat uit 10.000 euro aan bonusprijzen en 165.000 euro dat wordt verdeeld door de leden van Rabobank Vaart en Vechtstreek. De betrokken leden stemden massaal op hun favoriete clubs uit de gemeenten Hardenberg, Ommen, Dalfsen en de plaats Hasselt.

De top 10 van de initiatieven met de meeste stemmen en daarmee de hoogste financiële bijdrage is:
Heuveltjesbosbad Balkbrug: € 2.100,94
Korenmolen “De Zwaluw” Hasselt: € 1.923,00
Zonnebloem Hardenberg: € 1.720,08
Voetbalvereniging S.V. Nieuwleusen: € 1.657,65
MFA De Krim: € 1.592,09
Historische Kring Dalfsen: € 1.535,90
Vechtgenotenhuis Ommen: € 1.517,17
Oranjevereniging Dalfsen: € 1.510,93
Bostheater Ommen: € 1.467,22
DeKibo Dedemsvaart: € 1.451,61

In de week voorafgaand aan de finaleavond zijn de bonusprijswinnaars persoonlijk verrast door medewerkers en ledenraadsleden van Rabobank Vaart en Vechtstreek. In totaal werden er tien bonusprijzen verdeeld van € 1.000, verdeeld over de categorieën ‘Meest HARTverwarmende Campagne’ en ‘Meest Jeugdige Video’. Het woord ‘hart’ stond centraal tijdens de Rabobank Clubkas Campagne. Vijf clubs die dit woord op een creatieve manier onder de aandacht brachten werden beloond met € 1.000. Daarnaast werden vijf clubs die video’s hadden gemaakt waarbij de jeugd de hoofdrol speelde ook beloond met € 1.000. Dit bedrag wordt opgeteld bij wat zij uitgekeerd krijgen van de leden.

De prijswinnaars van de bonusprijs ‘Meest Jeugdige Video’ zijn:
Muziekvereniging Polyhymnia Lemelerveld: € 1.000
Jeugd Combinatie Ommen: € 1.000
Twirlvereniging X-Change Gramsbergen: € 1.000
Muziektheater VAKK Dedemsvaart: € 1.000
GZG Hockeyvereniging Hardenberg: € 1.000

De prijswinnaars van de bonusprijs ‘Meest HARTverwarmende Campagne’ zijn:
De Zonnebloem Hasselt: € 1.000
Tennisvereniging ’t Melkhuussie Hoonhorst: € 1.000
Pop- en rockkoor Slagharen: € 1.000
Volleybalvereniging Pol Kraanbedrijf DAC: € 1.000
Jeugdkoor Animato Hardenberg: € 1.000

Foto: Jasper van der Zwan

Lees ook

Schaap met opengereten buik gevonden in Heino

HEINO/DALFSEN – Aan de Kluinhaarsweg tussen Heino en Dalfsen is een dood schaap gevonden. Het …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.