Home / / VOV wil aanpassingen in beruchte bocht Beerzerweg

VOV wil aanpassingen in beruchte bocht Beerzerweg

OMMEN – De VOV wil dat de gevaarlijke bocht in de Beerzerweg, ter hoogte van de Zeeserweg / Schammelte, wordt aangepast. De partij pleit voor verplaatsing van het bebouwde-kombord en wil in de berm een vangrail laten plaatsen.

Nadat er kort achter elkaar een aantal ongevallen in de bocht van de Beerzerweg, ter hoogte van de Zeeserweg / Schammelte, plaats hadden gevonden heeft de fractie van de VOV vragen gesteld. Mede aan de hand van deze vragen en heeft wethouders Bongers, namens het college, laten weten dat er bordjes met pijlen op genoemde plek worden geplaatst, maar dat het bord bebouwde kom / 30 kilometer zone niet verplaatst zou worden. Als motivatie werd aangegeven dat de situatie met de verkeersdeskundigen van de BOH en politie besproken was en dat deze aangaven dat situatie aan de normen voldeed.

Afgelopen weekend is er in de nacht van zaterdag op zondag voor de zoveelste keer een auto uit genoemde bocht gevlogen en in de greppel voor de oude Vechtarm terecht gekomen. Ditmaal betrof het een hondenwagen van de politie. Uit het ongeval met een politievoertuig blijkt volgens de VOV dat de situatie verre van veilig is: “bestuurders van politievoertuigen krijgen naast het rijbewijs immers een uitgebreide rijvaardigheidsopleiding.”

De afgelopen maanden zijn vanuit de gemeenteraad, de media en vanuit inwoners ideeën geopperd om het bord bebouwde kom / 30 kilometer zone naar het oosten, vóór de bocht, te plaatsen en om in de bermen van de bocht een vangrail te plaatsen. De VOV wil van het college weten of het nu, na het zoveelste ongeval, het bord bebouwde kom / 30 kilometer zone wil verplaatsen naar het oosten, voor de bocht. Ook vraagt de partij om een vangrail in de bochten te plaatsen.

Lees ook

Rectificatie: lezing Botanische reis door Lesotho

OMMEN – In het Ommer Nieuws van 12 januari jl. is per abuis een foutje …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.