Home / lpo ommen als netwerkgemeente

lpo ommen als netwerkgemeente

Belangrijk hierbij is het om na te gaan wat Ommen zelf kan en moet doen, wat het beste in samenwerking met andere gemeenten kan worden uitgevoerd en tot slot wat er extern ingekocht moet worden.
De basisdienstverlening zal uitgevoerd moeten worden door een vaste kern van betrokken ambtenaren. Hierbij valt te denken aan burgerzaken, bouwvergunningen, groenonderhoud etc. Het is van belang dat deze dienstverlening richting onze inwoners laagdrempelig en kwalitatief goed is. De menselijke maat is daarbij het uitgangspunt.

Wat betreft samenwerking met andere gemeenten moet er vooral gekeken worden op welke terreinen gemeenten elkaar iets kunnen bieden. Op deze manier ontstaan er netwerken van gemeenten die samenwerken op diverse terreinen. Voorbeelden hiervan kunnen zijn het Sociale Domein, Veiligheid, Financiën en de RUD (regionale uitvoeringsdienst).

Tot slot zullen er een aantal zaken overblijven die weinig voorkomen en/of een dusdanig specifieke kennis vereisen dat het slimmer is om deze kennis in te kopen bij een externe partij.

Het proces om dit te bereiken wil de LPO transparant en met betrokkenheid van alle partijen uitvoeren. Geen achterkamertjespolitiek maar keuzes maken op basis van input door politiek, inwoners van Ommen en medewerkers van de BOH. Een traject waarvoor we 2 jaar de tijd hebben om uiteindelijk te komen tot de gemeente die we voor ogen hebben. Een kwalitatief goede dienstverlening aan onze inwoners door capabele, betrokken medewerkers tegen de laagst mogelijke kosten. De LPO is er klaar voor.

Lees ook

‘Op het geniale af’ van Benedict Wells

Het Boek van de Week Francis Dean woont met zijn moeder in een trailerpark in …

Home / lpo ommen als netwerkgemeente

lpo ommen als netwerkgemeente

Een organisatie die weer gehuisvest is in het gemeentehuis van Ommen en die direct valt onder de aansturing van het college. Een compacte organisatie die flexibel, slagvaardig en klantvriendelijk opereert.

Belangrijk hierbij is het om na te gaan wat Ommen zelf kan en moet doen, wat het beste in samenwerking met andere gemeenten kan worden uitgevoerd en tot slot wat er extern ingekocht moet worden.

De basisdienstverlening zal uitgevoerd moeten worden door een vaste kern van betrokken ambtenaren. Hierbij valt te denken aan burgerzaken, bouwvergunningen, groenonderhoud etc. Het is van belang dat deze dienstverlening richting onze inwoners laagdrempelig en kwalitatief goed is. De menselijke maat is daarbij het uitgangspunt.

Wat betreft samenwerking met andere gemeenten moet er vooral gekeken worden op welke terreinen gemeenten elkaar iets kunnen bieden. Op deze manier ontstaan er netwerken van gemeenten die samenwerken op diverse terreinen. Voorbeelden hiervan kunnen zijn het Sociale Domein, Veiligheid, Financiën en de RUD (regionale uitvoeringsdienst).

Tot slot zullen er een aantal zaken overblijven die weinig voorkomen en/of een dusdanig specifieke kennis vereisen dat het slimmer is om deze kennis in te kopen bij een externe partij.

Het proces om dit te bereiken wil de LPO transparant en met betrokkenheid van alle partijen uitvoeren. Geen achterkamertjespolitiek maar keuzes maken op basis van input door politiek, inwoners van Ommen en medewerkers van de BOH. Een traject waarvoor we 2 jaar de tijd hebben om uiteindelijk te komen tot de gemeente die we voor ogen hebben. Een kwalitatief goede dienstverlening aan onze inwoners door capabele, betrokken medewerkers tegen de laagst mogelijke kosten. De LPO is er klaar voor.

LPO

Lees ook

‘Op het geniale af’ van Benedict Wells

Het Boek van de Week Francis Dean woont met zijn moeder in een trailerpark in …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.