“We willen meer doen dan alleen een team in een nieuw ‘trainingspak’ steken”, zegt Jeanette, “We laten zoveel mogelijk ons gezicht zien, gaan regelmatig met hen om de tafel zitten na een wedstrijd en hopen hen, maar eigenlijk iedereen wel, bewust te maken dat zij niet alleen het vrouwenvoetbal Dalfsen op de kaart zetten maar ook onze ambassadeurs zijn! Onze naam is verbonden aan dit topteam. Dat vraagt om wederzijdse inzet en toewijding.”
Henk vult aan: “Sponsoren stoppen geld in de sport, daar mag uiteraard wat tegenover staan. Natuurlijk is ‘betrokkenheid’ de voornaamste reden waarom we sponsoren. Onze kinderen voetballen in diverse jeugdelftallen bij ASC ’62. Maar we willen juist teams met meer body sponsoren en hadden aangegeven dat als Morrenhof Jansen zou stoppen, wij de sponsoring van de damesteams wel over wilden nemen. Zij zijn een interessante doelgroep voor JVMA: nu of in de toekomst zijn zij bezig met ‘huisje, boompje beestje’ en wij hopen da t zij bij Jeanette aankloppen als beëdigd makelaar want bij haar kan je terecht voor alle zaken omtrent aan- en verkoop van woningen, taxaties en waardebepalingen van de woning. En naast het aan- en verkopen van woningen kunnen zij ook bij ons terecht voor hypotheken en verzekeringen.”
Deze laatste twee onderdelen verzorgt Henk. Hij laat weten dat niet alleen in het kantoor van JVMA de transparantie in gesprekken van belang is, maar zeker ook in het contact op het voetbalveld en vooral nu met het damesteam. Jeanette beaamt dit en zegt: “Als je ergens niet uitkomt, wees dan eerlijk. Doe er wat aan en toon commitment. Dat geldt ook in zaken: We onderstrepen graag dat je in je eigen woonplaats de producten koopt en niet bijvoorbeeld in Zwolle, dat je ons in de arm neemt als er toekomstplannen zijn, maar lukt dit niet: ga dan niet in het clubgebouw met een boogje om ons heen lopen maar zeg het gewoon eerlijk. Gun elkaar de mond, zo hou je relaties gezond.”