Home / archiefcentraal / vov raadpleegt leden voor standpunten over nieuwe begroting

vov raadpleegt leden voor standpunten over nieuwe begroting

In november neemt de gemeenteraad van Ommen besluiten over de begroting voor 2017. De gemeente verkeert in financieel slecht weer. Sprak de raadsaccount eerder dit jaar bij de behandeling van de jaarrekening 2015 al waarschuwende woorden over de financiën van de gemeente Ommen, in september noemden beleidsambtenaren van de Provincie de financiële positie van Ommen ‘zeer zorgelijk’.

De fractie van de VOV wil tijdens de begrotingsbehandeling in november meehelpen om de financiële problematiek in Ommen op te lossen. “Dat dit niet zonder pijnlijke ingrepen kan is inmiddels wel duidelijk. Hierbij te denken aan het afstoten van taken, het uitstellen van grote investeringen en projecten, of het verhogen van belastingen en tarieven”, aldus de partij.

De VOV-fractie heeft bij aanvang van de raadsperiode 2014-2018 mandaat van de leden gekregen om met het VOV-verkiezingsprogramma in de hand te functioneren in de gemeenteraad. De fractie heeft aangegeven behoefte te hebben aan een ledenraadpleging waarbij men kan aangeven welk standpunt de fractie tijdens de begrotingsbehandeling over belangrijke thema’s zou moeten innemen.

Het bestuur van de VOV heeft daarom een algemene ledenvergadering uitgeschreven op 10 oktober, om 20.00 uur bij Restaurant Spoor7 aan het Stationsplein in Ommen. Het bestuur en fractie hopen dat de leden en kiezers in grote getale zullen komen om mee te praten over oplossingen voor de financiële problematiek. De ledenvergadering is openbaar, dus ook niet-leden van de VOV zijn van harte welkom.

VVD wil einde aan overlast op Vechtdallijn

OMMEN – Intimidatie, spugen, geweld en ander ongewenst gedrag. Al jaren is het schering en …