Home / archiefcentraal / logo op alcoholbandjes zet slimme trucjes buitenspel

logo op alcoholbandjes zet slimme trucjes buitenspel

Hardenberg startte onlangs met het uitgeven van gratis polsbandjes aan organisaties van evenementen om zo alcoholgebruik onder bezoekers jonger dan 18 jaar tegen te gaan. Aan de kleur kunnen barmedewerkers dan in één oogopslag wie wél en wie geen alcohol mag drinken.

Ontwijken
Maar jongeren blijken creatief en weten geregeld deze vorm van preventie toch te ontwijken, zo viel te lezen in een eerder artikel op deze site. De polsbandjes worden van tevoren op internet gekocht, in alle kleuren.

Maar de gemeente denkt dat dergelijke praktijken niet zullen werken in Hardenberg. “Wij proberen dit te voorkomen door een logo te plaatsen op de polsbandjes”, laat een woordvoerster weten.

Logo
“Dit logo mag niet zonder toestemming door de drukker gebruikt worden en zo zal een externe partij niet de bandjes kunnen laten drukken.”

Daarnaast is de gemeente bezig met diverse bewustwordingscampagnes over middelengebruik, zoals het project ‘Lekker Stoer’. Dit project gaat vanaf eind april tot halverwege juni draaien op een aantal basisscholen in Hardenberg.

“Uiteindelijk gaat het erom, dat jongeren zich gaan realiseren waar ze mee bezig zijn. Dat is wat we willen bereiken.”

Lees ook

Boek van de Week: Het Rosie resultaat

OMMEN – Het boek van de week van Bibliotheek Ommen is ‘Het Rosie resultaat’ van …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.