Home / / zes leerkrachten geslaagd als leescoordinator

zes leerkrachten geslaagd als leescoordinator

Het leesplan is voor een school het middel om alle leesbevorderingsactiviteiten in kaart te brengen, vorm te geven en plannen en budgetten voor de toekomst vast te stellen. Leesmotivatie en leesplezier staan voorop bij leesbevordering in school. “De combinatie van leesmotivatie en leesplezier brengt een duurzame ontwikkeling van een positieve leesattitude tot stand”, aldus één van de cursisten. Niet alle activiteiten hoeven veel geld te kosten, vaak is het een kwestie van het op de juiste tijd inzetten van de leesbevorderende maatregelen. Zo kunnen de zaakvakken een prima springplank zijn voor leesbevordering en kunnen binnen de lees- en taalmethodes veel meer werkvormen gebruikt worden dan officieel staat aangegeven.

Met de komst van deze zes nieuwe leescoördinatoren is het Netwerk Leesbevordering Ommen vrijwel compleet. Op dertien van de zeventien basisscholen zijn zij nu werkzaam, op vier scholen ontbreekt nog een gecertificeerde leesbevorderaar.

Lees ook

Saxenburgh Medisch Centrum betrokken bij internationale Covid-studie

HARDENBERG – Iets meer dan 1 op de 10 coronapatiënten die in het ziekenhuis terechtkomt, …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.