Home / archiefcentraal / klantenpanels geven mening over dienstverlening

klantenpanels geven mening over dienstverlening

De leden van de klantenpanels van de gemeentes Hardenberg en Ommen ontvingen woensdag vragen over de dienstverlening tijdens de open dagen bij beide gemeentehuize. In april dit jaar zijn de klantenpanels van beide gemeenten gestart.

Belangstellenden uit de gemeenten kunnen zich opgeven om ook hun mening te geven. Inwoners, ondernemers en instellingen uit de gemeente Hardenberg kunnen zich aanmelden op de website www.hardenberg.nl/klantenpanel. Voor inwoners, ondernemers en instellingen uit de gemeente Ommen is dat www.ommen.nl/klantenpanel.

Woensdag 25 september hielden de gemeenten open huis om hun dienstverlening aan de inwoners te laten zien. De bezoekers konden aangeven wat zij van de dienstverlening vinden, maar ook werd de mening hierover gevraagd aan de klantenpanels van de gemeenten Hardenberg en Ommen. Zij konden reageren op vragen omtrent de deskundigheid en vriendelijkheid van de medewerker, de snelheid waarmee zij geholpen zijn en aangeven wat goed gaat en of zij advies hadden om de dienstverlening nog verder te verbeteren. De antwoorden geven de gemeenten inzicht waar ruimte zit voor verbetering van de dienstverlening.

Het klantenpanel geeft inwoners van 16 jaar en ouder, ondernemers en instellingen de kans om mee te denken en mee te praten over de dienstverlening, nieuw beleid of andere actuele onderwerpen. De gemeenten krijgen hierdoor meer inzicht in de mening en wensen van haar inwoners en ondernemers.

De gemeenten vinden het belangrijk om de mening te weten bij de voorbereiding en uitvoering van beleid. De leden van de klantenpanels ontvangen een aantal keer per jaar een digitale vragenlijst. Deze kan via smartphone of computer worden ingevuld. De vragenlijst kan een korte vraag bevatten of iets uitgebreider zijn en kunnen gaan over diverse onderwerpen zoals cultuur, veiligheid, woningbouw, promotie, ontspanning, duurzaamheid, verkeer en bedrijvigheid.

De vragenlijst die naar de leden is gestuurd, gaat over dienstverlening. De antwoorden van de vragenlijsten worden anoniem verwerkt.

Lees ook

Lifeline van Serious Request onthaald in Ommen

OMMEN – De dj’s van 3FM zijn maandag onthaald in Ommen. Ze trekken met hun …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.