Anno 2013 is dat niet meer voldoende. De concurrentie van andere winkelcentra, internetwinkels, de economische recessie en de kritische klant vereist meer creativiteit en een andere marketing. Maar hoe doe je dat en vooral met wie doe je dat dan? Wethouder Lagas: “Om antwoord te krijgen op deze vragen organiseert de gemeente voor middenstanders en pandeigenaren in het centrum van Ommen een interactieve workshopavond op maandagavond 24 juni. Tijdens deze avond zoeken we naar een aantal concrete maatregelen die letterlijk invulling geven aan het probleem leegstand. Hiermee moet de negatieve spiraal doorbroken worden en de opmaat gemaakt worden naar een centrum dat aantrekkelijk is om te winkelen en te ondernemen.”
Nadat wethouder Lagas de aftrap heeft gegeven, neemt Casper Wortmann het woord over. Hij heeft zijn sporen reeds verdiend bij diverse gemeenten waaronder Kampen, Veenendaal en Enschede. Hij wil het proces deze avond aanjagen, zodat de aanwezigen tot een actieplan komen om de leegstand aan te pakken. Hij gaat met kennis van zaken, zoeken naar haalbare en resultaatgerichte ideeën. Gericht op relatie èn op inhoud. En hij belooft: “Ik vind altijd een nieuwe deur die nog niemand geprobeerd heeft.” Ook Peter Pels, voorzitter van Citycentrum Zwolle, gaat de Ommer middenstand op weg helpen met praktijkvoorbeelden uit de Zwolse binnenstad.
Deelname is gratis, maar aanmelding moet uiterlijk 21 juni via gemeente@ommen.nl (ovv leegstandbijeenkomst en vermelding van naam en adres). Na aanmelding ontvangen deelnemers een bevestiging met nadere informatie.