Home / archiefcentraal / nieuwe koers vechtdal marketing en vvv winkels

nieuwe koers vechtdal marketing en vvv winkels

Per 1 december 2012 sluiten de VVV-kantoren in het Vechtdal hun deuren. De winkels zijn door de tijd ingehaald. Het zoek- en boekgedrag van de consument is veranderd en tegenwoordig heeft iedereen een mobiele VVV in zijn of haar broekzak. Een spijtig besluit, maar ook direct een goed moment voor Vechtdal Marketing om zich op de toekomst te concentreren. Vechtdal Marketing slaat de komende jaren een nieuwe weg in waarbij het Vechtdal middels een tweetal campagnes landelijk op de kaart gezet wordt. Dit gaat naar verwachting nieuwe bezoekers trekken, die vervolgens in het Vechtdal een agentschap kunnen bezoeken. Want ondanks dat de winkels sluiten, blijft de informatie functie in het Vechtdal behouden.

Toekomst VVV-winkels: VVV Agentschap Ommen bekend

Ondanks dat het merendeel van de toeristen tegenwoordig voor (toeristische)informatie het internet raadpleegt, blijft het hebben van een informatiepunt belangrijk. Inmiddels heeft Vechtdal Marketing in boekhandel Bruna een goede opvolger gevonden voor de VVV-functie. De Bruna zal vanaf 1 december 2012 een VVV Agentschap huisvesten. Hier kunnen toeristen en eigen inwoners terecht voor informatie en fiets- en wandelroutes. Vandaag werd er heel toepasselijk een magenta loper vanaf het huidige VVV-kantoor naar de Bruna uitgerold. Tevens werden de ingezamelde handtekeningen voor het behoud van een VVV-functie in Ommen Ella Roelfs en Petra Stegeman overhandigd aan wethouder Ilona Lagas.

Andere focus

Meer bekendheid, bezoekers, bestedingen en banen. De doelstellingen van Vechtdal Marketing zijn ambitieus, maar zeker ook noodzakelijk. Naar berekening van het NBTC (Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen) levert elke euro die geïnvesteerd wordt doorgaans namelijk vijfentwintig euro aan extra bestedingen op. En investeren is precies wat Vechtdal Marketing gaat doen. Het Vechtdal is een uitstekend product, nu moet het alleen nog vermarkt worden. Middels een tweetal campagnes, Buitenspelen en Buitenzijn, gaat Vechtdal Marketing het gebied de komende drie jaar landelijk op de kaart zetten.

Campagne Buitenspelen & Buitenzijn

De campagnes Buitenspelen en Buitenzijn sluiten naadloos aan op het productaanbod van het Vechtdal, bij de doelgroep en bij de overkoepelende slogan Alle Tijd. De campagne Buitenspelen richt zich op gezinnen met jonge kinderen. Kinderen die zich in het Vechtdal op allerlei manieren kunnen uitleven, terwijl ouders hier rust en Alle Tijd voor elkaar hebben. Aan de andere kant is Buitenspelen juist ook met het hele gezin actief bezig zijn en je als volwassenen weer even kind voelen. De campagne Buitenzijn daarentegen richt zich op stellen tussen de 35 en 70 jaar die het Vechtdal voornamelijk bezoeken voor een korte vakantie. Zij komen voor de rust, de natuur en het echte Boergondische leven.

Rol Vechtdal Marketing

De komende jaren gaat Vechtdal Marketing op diverse manieren uitvoering geven aan de twee campagnes. Dit kan en wil Vechtdal Marketing niet alleen doen. Speerpunten van Vechtdal Marketing zijn dan ook samenwerken en verbinden. Samen met de ondernemers in het gebied gestalte geven aan de verschillende campagnes en samen zorgen dat het een succes gaat worden. Daarnaast kunnen alle (toeristisch-recreatieve) ondernemers zich aansluiten.

Marketing Impuls Toerisme Overijssel (MITO)

De nieuwe campagne en strategie van Vechtdal Marketing wordt onder andere gefinancierd vanuit het Marketing Impuls Toerisme Overijssel (MITO). Doel van het MITO is door middel van een effectieve organisatie van de promotie en marketing in 2015 een gezamenlijk ‘Overijssels’ marktaandeel in de binnenlandse markt te behalen van 10 procent (in 2009 was dat 7,8 procent).

Om de ambities waar te kunnen maken, investeert de Provincie Overijssel in het meerjarenprogramma van MarketingOost en het Twents Bureau voor Toerisme, waar alle Overijsselse regio’s onder vallen, jaarlijks zo’n drie miljoen euro. Een investering die zich terugverdient, omdat het Overijssel naar verwachting ruim tachtig miljoen euro aan extra bestedingen in het verblijfstoerisme oplevert en ruim 3.000 extra banen (groei van 10 procent).

Lees ook

Lifeline van Serious Request onthaald in Ommen

OMMEN – De dj’s van 3FM zijn maandag onthaald in Ommen. Ze trekken met hun …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.