Home / archiefcentraal / sabine uitslag op ledenvergadering cda ommen

sabine uitslag op ledenvergadering cda ommen

Sabine Uitslag heeft openbare ledenvergadering van CDA Ommen op 20 juni bijgewoond. Met het thema ‘Zorg voor Iedereen’ gaf ze een duidelijke visie van het CDA op de toekomst van de zorg in Nederland.

Met jarenlange persoonlijke ervaring in de zorg heeft Sabine de afgelopen jaren in de Tweede Kamer nadrukkelijk het CDA-geluid laten horen, vindt Lambert van den Berg. “Met haar bekende gedrevenheid heeft ze diverse onderwerpen rond de zorg met ons besproken. De AWBZ (Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten) is vanaf haar oorsprong in de jaren 60 een wet die de burgers beschermde tegen bijzondere ziektekosten. Dit was en blijft een taak van de samenleving. Alleen zijn er in de loop van de jaren allerlei zaken toegevoegd aan de AWBZ, die daar niet thuishoren. Het gevolg is dat we nu zitten met een zwaar opgetuigde boom die financieel heel veel vraagt van de samenleving. Het CDA wil graag dat we weer terugkeren naar een AWBZ, waar die voor bedoeld is. Namelijk een schild voor de zwakkeren die de ziektekosten zelf niet kunnen dragen. ‘Zorg voor Iedereen’ betekent ook dat er zorg op maat geleverd moet kunnen worden. Niet alleen in verzorgingstehuizen, maar ook gewoon op je vertrouwde plek in je dorp of in de wijk van je stad. En dat kinderen en familie de mogelijkheid krijgen om persoonlijke zorg te blijven geven aan hun ouder/ouders. Ook als ze in een bejaardentehuis of verzorgingshuis verblijven moet het mogelijk zijn om die persoonlijke zorg als naaste te geven. Bestaande overtollige regels moeten er voor wijken als het aan het CDA ligt.” Als waardering voor haar werk in de Tweede Kamer werd door voorzitter Jan Veurink een klein geschenk aangeboden.

Lifeline van Serious Request onthaald in Ommen

OMMEN – De dj’s van 3FM zijn maandag onthaald in Ommen. Ze trekken met hun …