Cliënten van Carinova zijn tevreden over de consultatiebureaus van Carinova, laat de zorginstellingweten. Dit blijkt uit een onafhankelijk uitgevoerd onderzoek onder 235 cliënten van Carinova, van 18 jaar of ouder, die in de afgelopen twaalf maanden het Carinova consultatiebureau bezochten. Deskundigheid, bejegening, informatievoorziening, samenwerking en de accommodaties scoorden in dit onderzoek zeer goed.
De deskundigheid van consultatiebureau-artsen wordt gewaardeerd met een 8,1 en de bejegening met een 8,9. Cliënten waarderen de deskundigheid van de jeugdverpleegkundige van Carinova met een 8,5 en de bejegening met een 9,1. De deskundigheid en bejegening door de consultatiebureau assistentes waarderen cliënten met een 8,6.
Ouders geven met het cijfer 8,5 aan dat kinderen zich in het algemeen goed op hun gemak voelen tijdens de contacten op het consultatiebureau. Zaken die daarbij een rol spelen zijn bijvoorbeeld privacy, veiligheid, temperatuur op het consultatiebureau maar ook of er voldoende speelgoed is. Ook parkeerruimte en de toegankelijkheid voor kinder- en wandelwagens werden daarin mee genomen. De ruimten van de consultatiebureaus en de toegankelijkheid van de consultatiebureaus worden gewaardeerd met een 8,7.
Het onderzoekbureau Facit, trok uit een totale populatie van 4702 cliënten een steekproef (februari-april 2012). De cliënten waren afkomstig uit Hardenberg, Staphorst, Dalfsen, Ommen, Raalte en Olst-Wijhe. 123 cliënten vulden de vragenlijsten in. De respons was dus 52,3 procent.
Het management van Carinova ziet de uitkomsten van het onderzoek als een groot compliment voor haar medewerkers. De directie bespreekt de resultaten met een afvaardiging van medewerkers en zal na overleg met de Cliëntenraad vaststellen hoe ze de tevredenheid van cliënten nog verder kunnen verbeteren.