Home / archiefcentraal / bestuursdienst ommen hardenberg van start

bestuursdienst ommen hardenberg van start

De Bestuursdienst Ommen-Hardenberg bestaat uit de afdelingen Dienstverlening, Ruimtelijk Domein, Maatschappelijk Domein, Openbaar Gebied en Brandweer Gemeenschappelijke regeling.

In de Gemeenschappelijke Regeling staat onder andere welke taken en bevoegdheden door de nieuwe Bestuursdienst Ommen-Hardenberg worden uitgevoerd, op welke manier dat gebeurt en hoe de financiën worden geregeld. Daarnaast is de Gemeenschappelijke Regeling een regeling tussen de colleges van burgemeester en wethouders en de burgemeesters van beide gemeenten en behartigt de regeling de belangen van de beide zelfstandige gemeenten.

De gemeenten Ommen en Hardenberg blijven na de samenvoeging op 1 juli immers als zelfstandig bestuursorgaan bestaan. Voor de inwoners en ondernemers verandert er dus weinig, de enige verandering is dat zij bij vragen voor de gemeenten Ommen of Hardenberg worden geholpen door een medewerker van de Bestuursdienst Ommen-Hardenberg.

De meeste ambtenaren krijgen 10 juli 2012 een andere werkplek. Bovendien verhuist een groot aantal ambtenaren naar het nieuwe gemeentehuis in Hardenberg. De verhuizing is op vrijdag 6 en zaterdag 7 juli 2012. Op vrijdag 6 juli en maandag 9 juli 2012 zijn beide gemeentehuizen gesloten zodat iedereen kan verhuizen en zijn of haar nieuwe werkplek in kan richten. Vanaf dinsdag 10 juli 2012 staat de Bestuursdienst Ommen-Hardenberg klaar voor de inwoners en ondernemers van de gemeenten Ommen en Hardenberg.

Lees ook

Lifeline van Serious Request onthaald in Ommen

OMMEN – De dj’s van 3FM zijn maandag onthaald in Ommen. Ze trekken met hun …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.