Home / archiefcentraal / denne van knoldert de ns is gek

denne van knoldert de ns is gek

Ik ben columnist en det is – vind ik – een eerzaam beroep. Soms probeart andere mensen echter onder mien vearen te schieten en dan goat hullie ok columnachtige teksten schrie’m. Doar wörd ik dan best wel wat kwoad op. As iederiene zo mar denkt det ze een grappig verhaaltie kunt schriem…

Nem de mail van de NS, die ik kreeg toen ik een OV-Chip-kaarte ekocht hadde. Gewoon een treinkaartie kopen kan niet mear. Det is makkelijk emaakt. As ie de kaarte tenmisten goed an de proat kriegt. Leas de mail:

[c]U ontvangt deze e-mail omdat u een aanvraag heeft gedaan voor een NS-product via onze website of omdat uw Voordeelurenabonnement wordt verlengd. In beide gevallen is het belangrijk dat u het product op uw OV-chipkaart activeert bij de NS-kaartautomaat of bij één van de overige ophaalpunten voor de OV-chipkaart.

Bij de NS-kaartautomaat gaat dit alsvolgt:

– houd uw OV-chipkaart voor de kaartlezer rechts onder het scherm

– kies ‘Ophalen bestellingen’ en volg de aanwijzingen op het scherm.

Heeft u nog vragen?

We staan voor u klaar op ns.nl/ovchipkaart of u kunt op werkdagen van 8.00 tot 22.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur bellen met onze Klantenservice op telefoonnummer 0900 20 21 163 (€ 0,10 per minuut).

Met vriendelijke groet,

Erik Beenen

Directeur Consumentenmarkt

NS Reizigers[/c]

Goed, ik dus op zuuk noar zo’n NS-automaat. Op het station mut ze die hemm’, zol ie denken. Mar nee, ik mos in de supermarkt weane. Logisch toch? Ik had de handleiding bie mie en zowaar, het lukken. Mar wie dan denkt det ik trein kon reizen met de pas: hillemoal mis, bleek uut de mail toen ik ien kear thuus wasse.

[c]Deze kaartservicecode is nog niet actief.

Binnen 1 uur ontvangt u een tweede e-mail van ons, met de mededeling dat de kaartservicecode geactiveerd kan worden bij de NS-kaartautomaat.

Na activering kunt u met de kaartservicecode uw OV-chipkaart toevoegen aan uw Mijn NS account. U hoeft dit slechts één keer te doen. Vanaf dat moment heeft u continu inzicht in uw reisgegevens.

Vragen?

Heeft u nog vragen, kijk dan op www.ns.nl. U kunt ook contact opnemen met NS-Klantenservice: 0900-2021163 (€ 0,10 p.m.).

Met vriendelijke groet,

Erik Beenen

Directeur Consumenten Markt

NS Reizigers[/c]

Ik zeg al, lang niet iederiene kan columns schrie’m.

Denne van Knöldert

Lees ook

Boek van de Week: Het Rosie resultaat

OMMEN – Het boek van de week van Bibliotheek Ommen is ‘Het Rosie resultaat’ van …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.