Home / archiefcentraal / via internet voordelig shoppen in echte winkels

via internet voordelig shoppen in echte winkels

Reden voor ondernemers Rik-Jan de Groot, Michiel de Groot en Edwin Boezelman om hier iets op te bedenken. Dit werd ClickaBrick. “Ik had al heel lang het idee om hier iets voor te bedenken, en kwam met een eerste opzet bij Michiel terecht”, vertelt Rik-Jan. “Hij was meteen enthousiast en dat was de start van bijna een heel jaar voorbereiden, goed nadenken en de andere reeds bestaande systemen te analyseren.”

Het trio realiseert zich dat er al een aantal kortingssystemen zijn te vinden op internet. Maar deze zijn volgens Michiel de Groot niet gericht op verkoop in de stenen winkels. “Bij ClickaBrick kan iedere ondernemer zelf zijn aanbiedingen plaatsen, in vorm van een kortingscoupon, wanneer hij dat wil. Klanten printen de coupon uit, nemen deze mee naar de winkel en profiteren van de aanbieding”, vertelt hij. “Zijn er op het moment dat jij de site bezoekt meerdere kortingen die jou aanspreken? Selecteer ze in je boodschappenmand, maak één print en ga nog lekkerder shoppen met je kortingen en aanbiedingen handzaam op zak.”

Volgens de ontwikkelaars is ClickaBrick uniek omdat zowel ondernemers als consumenten beloond worden voor het geven en het gebruiken van kortingen en aanbiedingen. “Op ClickaBrick wordt keurig bijgehouden wat per acht weken de ‘beste’ ondernemers zijn. Dit wordt bepaald aan de hand van het aantal geplaatste aanbiedingen en de keren dat deze aanbiedingen zijn bekeken en uitgeprint”, verduidelijkt Edwin Boezelman. “Gebruikers die aan het eind van de acht-wekelijkse periode een coupon hebben ingeleverd bij één van de drie best presterende bedrijven maken kans op een hoofdprijs ter waarde van 500 euro, betaald door ClickaBrick, aangeboden door de krant Vechtdal Centraal en de drie beste ondernemers.”

Wie mee wil dingen naar hoofdprijzen als Ipads, laptops en fietsen dan moet je natuurlijk wel zijn gegevens op de site achterlaten. Michiel lacht. “Ja, anders kunnen we de winnaar natuurlijk niet bereiken.”

ClickaBrick heeft in de krant Vechtdal Centraal een enthousiaste partner gevonden. Samen geven zij de deelnemende ondernemers ook de mogelijkheid om met één druk op de knop zijn of haar kortingscoupon ook als een echte knipcoupon in de eerst volgende editie van deze krant op te nemen. “Dat is écht bijzonder”, roept Michiel, “Edwin heeft het voor elkaar gekregen dat die coupon zo de krant in vliegt. Dat is natuurlijk geweldig handig en het zorgt ervoor dat ook mensen zonder internet van de aanbiedingen kunnen profiteren.”

Op de vraag of dit allemaal niet heel erg kostbaar is voor de ondernemers kunnen de jonge honden heel kort zijn: “Als Ommer ondernemers vinden wij het belangrijk dat het centrum vol is, en de winkels goed draaien. Voor een kleine bijdrage kunnen de Ommer ondernemers het hele jaar onbeperkt aanbiedingen en acties starten. En, hebben moeite met het bedenken van een bijzondere actie of aanbieding, dan helpen wij u daar gratis mee. Je moet het tenslotte toch samen doen.” Meer info www.clickabrick.nl.

Lees ook

Boek van de Week: Het Rosie resultaat

OMMEN – Het boek van de week van Bibliotheek Ommen is ‘Het Rosie resultaat’ van …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.