Home / archiefcentraal / ledenvergadering plaatselijk belang ommerkanaal

ledenvergadering plaatselijk belang ommerkanaal

. Naast de lopende zaken is er gesproken over de plannen om een klaverblad in de N48 (Hoogeveen-Raalte) ter hoogte van het Ommerkanaal-Tussenweg aan te leggen. Het pas geplaatste viaduct aan het Ommerkanaal zou plaats moeten maken voor een nieuw viaduct, met een grotere bocht naar het zuiden.

“Het is prettig dat er zo veel belastinggeld naar het Ommerkanaal gaat maar wij zouden het liever anders gebruiken. Tijdens de vergadering is er een alternatief plan besproken voor de oversteek over de N36 bij het Ommerkanaal. PBBO dient hiervoor een zienswijze in ” aldus het PBBO.

Over het pas geplaatste viaduct waren ook veel klachten. De omwonenden waren destijds erg blij te horen dat er geluidsarm asfalt zou worden neergelegd op het viaduct, maar dit wordt teniet gedaan door de grasbetonnen klinkers aan de zijkant, waar bijna iedereen overheen rijdt omdat het viaduct erg smal is.

Ook staan er weinig markeringspunten bij het viaduct. Dit zorgt ’s avonds voor een onveilige situatie. Meer verlichting of reflectorpaaltjes zouden een goede oplossing zijn. Het plaatselijk belang wil dit punt met de gemeente bespreken.

Begin 2011 heeft het Plaatselijk Belang een stichting is opgericht: “Duurzaam Ommerkanaal “. Deze stichting is in het leven geroepen om de plannen van het project “Duurzaam Dorpen” waaraan de buurtschap deelneemt te realiseren. In dit kader is er een presentatie geweest van led-lampen.

Er was een soort huiskamer ingericht met diverse soorten led-lampen. Ter promotie was er een led-lamp te koop tegen een gereduceerd tarief voor de aanwezigen. Voor iedereen was het goed om te zien dat er met led-verlichting toch een sfeervolle verlichting mogelijk is.

Naast energiebesparing wil de stichting graag het gebruik van duurzame energie promoten en heeft een aantal werkgroepen opgericht die zich bezig gaan houden met mestvergisting, zonne-energie, regenwateropvang, maatwerkadviezen voor particulieren en ecoscans voor bedrijven. Een en ander wordt ondersteund door de provincie Overijssel.

Lifeline van Serious Request onthaald in Ommen

OMMEN – De dj’s van 3FM zijn maandag onthaald in Ommen. Ze trekken met hun …