Vanaf deze week heeft het huis-aan-huis blad Editie Vechtdal een nieuwe naam, Editie Vechtdal Overijssel. Deze komt voort uit een samenwerking die de uitgever van het blad, Sponsored Media bv, is aangegaan met Vechtdal Marketing. Gisteren werd in hotel Mooirivier de nieuwe editie gepresenteerd.
Uit & Thuis
In de nieuwe Editie Vechtdal Overijssel is vanaf heden, naast de gebruikelijke pagina’s over wonen, werken, ontspanning, gastronomie, sport, natuur, cultuur en shoppen in het Vechtdal ook ruimte voor een uitgebreide evenementenagenda onder de naam Uit & Thuis. Deze agenda werd in het verleden door Vechtdal Marketing uitgegeven als losse uitgave, maar is nu dus geïntegreerd. Op deze wijze is het magazine van nog meer toegevoegde waarde.
Brede verspreiding
Nieuw is ook dat Editie Vechtdal Overijssel in het vervolg niet meer alleen huis-aan-huis verspreid wordt, maar ook via toeristisch recreatieve bedrijven, zoals campings, hotels en restaurants. Het magazine verschijnt op deze manier 4 keer per jaar in een oplage van 65.000 exemplaren per keer. De huisstijl is aangepast aan die van het Vechtdal, met een prominente rol voor de kleur magenta.
Jaarmagazine
De samenwerking behelst tenslotte vanaf eind volgend jaar ook nog de uitgave van een special over recreatie en toerisme in het Vechtdal. Dit zal zijn in de vorm van een jaarmagazine, die hiermee het bestaande VVV Tijdschrift gaat vervangen. Deze uitgave zal meer dan nu de vorm van een lifestylemagazine krijgen, met leuke artikelen over wat het Vechtdal zo bijzonder maakt voor toeristen. De special wordt verspreid via de toeristisch recreatieve bedrijven en de VVV’s.