Provinciale Staten: N35 tussen Zwolle en Almelo moet volledig twee keer tweebaans

Nog dit jaar moeten afspraken met het Rijk worden gemaakt over de aanpak van de resterende knelpunten in de N35. Het doel: een weg tussen Zwolle en Almelo met twee keer twee rijstroken en ongelijkvloerse kruisingen. En een maximumsnelheid van honderd kilometer per uur. Die opdracht geven coalitiepartijen CDA, VVD, D66 en ChristenUnie aan het provinciebestuur in een motie die morgen wordt ingediend tijdens de behandeling van de perspectiefnota.

Dat meldt RTV Oost.

De blik van de inwoners van Haarle en Mariënheem is vol spanning gericht op de provincie. Morgen wordt in Zwolle gesproken over de perspectiefnota. Er zijn honderden miljoenen euro's te verdelen en in de dorpen langs het karrenspoor N35 wordt er op gerekend dat ook geld naar de aanpak van de belangrijkste knelpunten in de weg.

|Doorsturen

Albert

2018-06-19 15:41:03

Gewoon de weg na de Bagatelle, voor Marienheem strak langs het spoor leiden tot de overgang. Dan is de schade minimaal. Behalve voor de betrokkenen.

wim

2018-06-19 21:16:39

De kerk en de school van Marienheem verplaatsen dat is de meest goedkope oplossing

Richard

2018-06-20 13:24:02

Je moet niet de goedkoopste oplossing willen maar de beste oplossing. Deze beslissing heeft gevolgen voor tientallen jaren of nog meer. Ik snap niet dat Marienheem en Raalte (Noord) een snelweg dwars door het dorp willen. Een bult kabaal en vieze uitlaatgassen. Ik zou zeggen een compleet zuidelijke rondweg om Raalte heen was de beste optie inclusief een fatsoenlijke ontsluiting vh industrieterrein ipv van al die pruts adhoc oplossingen, waar je binnen een paar jaar weer tegen beperkingen aanloopt. Lange termijn visie: bedenk hoe de oplossing wellicht over 25 nog steeds werkt.

Albert

2018-06-29 11:33:18

Tja Albert de echt lange termijn betekent weer minder asfalt omdat straks de virtuele technieken het reizen steeds minder nodig maken. Goederen vervoer daargelaten natuurlijk. Het is bewezen (en hardnekkig  terzijde gelegd in het kader van diverse eigenbelangen) dat meer asfalt nooit leidt tot minder drukte. Heel simpel om het feit dat, als het wat rustiger wordt op de weg, iedereen juist weer gààt rijden omdat het - tijdelijk dus- wat rustiger is. Maar goed, al met al zal Marienheem uiteindelijk geevacueerd moeten worden.

Uw reactie