Karin: Vreemd

Onze dochter is inmiddels zestien, heeft al bijna twee jaar een vriendje en wil een ander bed. Een tweepersoons, net als haar grote broers. Die kregen een groot bed voor hun examen, dus dat geef ik haar ook aan.

Zij vindt echter dat ze niet langer kan wachten, want als ze zich omdraait in haar half-hoogslaper kraakt het van jewelste. Daar heeft ze gelijk in, ik hoor het zelfs in onze kamer.

Oké, dan krijgt ze hem alvast 'in voren'.  We gaan naar een grote Zweedse winkelketen en bekijken een aantal bedden. Omdat ze terug gehoord heeft van haar broers dat hun boxspring twijfelaars toch wel een beetje hard liggen en vrij klein zijn, kiest zij voor een 'normaal' bed. Ze heeft immers nog twee oudere matrassen en die passen er prima in.

De keus valt op een mooi wit bed van 1.80 breed, met lades onderin. Momenteel heeft ze een op maat gemaakt, houten bed met eronder kasten. Omdat haar kamer niet al te ruim is, kan ze haar kleren hieronder opbergen; erg efficiënt! Haar eigen bed is via Marktplaats verkocht en opgehaald, dus we moeten nu doorpakken. Het witte bed rekenen we af en drukken we zo goed en zo kwaad als het lukt in de auto. Na een middag mopperen en foeteren tijdens het in elkaar zetten ervan, staat het bed te pronken op haar kamer.

Nu moet ze natuurlijk nog nieuw beddengoed, ten eerste omdat ze niet genoeg dekbedovertrekken heeft en ten tweede omdat ze wel eens toe is aan iets nieuws. Wat een toeval: op de site van de Hema zie ik dat er een actie is. Bij aanschaf krijg je het tweede overtrek of laken voor de helft. Ik bestel twee dekbedovertrekken en twee hoeslakens en ga naar 'afrekenen'. Wat vreemd, hij berekent maar over één set (in dit geval de goedkoopste, de hoeslakens) de korting. Dat staat nergens toch? Wat ik ook probeer, het verandert niet. Uiteindelijk heb ik twee bestellingen geplaatst: één met de hoeslakens, die ik op de vestiging ophaal (want ik kom beneden een bepaald bedrag en dien dus bezorgkosten te betalen bij aflevering thuis) en de tweede, de dekbedovertrekken, laat ik wel thuisbezorgen. En dat mét korting op beide artikelen, hoe raar!

Vandaag gaan dochter en ik naar de hierboven genoemde Zweedse winkelketen om onszelf eens te verwennen met een lekkere lunch. Op de site heb ik gelezen dat je een kaart kunt krijgen bij het kopen van een compleet menu. Voor elk menu krijg je één sticker en bij vijf stickers heb je een gratis maaltijd verdiend van acht euro. Dochter en ik besluiten twee menuutjes te nemen (inclusief salade en vla, maar zonder drinken). We hebben het eten op en opeens herinner ik me de kaart. Opnieuw ga ik naar de kassa en vraag ernaar. De jongen achter de kassa weet van niets, maar de collega erachter wel. Ze geeft me een kaartje en vertelt wat de bedoeling is. Ik geef aan dat we weliswaar geen drinken hebben gehad, maar wel een compleet menuutje hebben genuttigd. Dat is helaas niet voldoende, want je moet aan alle voorwaarden voldoen en dat betekent ook dat je iets te drinken moet nemen. Ik zeg dat ik dan graag een koffie en thee wil en ze begrijpt hem meteen; met een klantenpas is de koffie/thee gratis.

Ze vertelt dat ze dit van de week al aangegeven heeft bij haar werkgever en dat dat heel krom is. Ze gaat ook niet vervelend doen en geeft me één kaartje met twee stickers (wat eigenlijk ook niet de bedoeling is). Ik loop met twee schone kopjes door naar de afvalband en zet ze daar op; hoe krom is dit inderdaad. Maar.. ik heb wel mijn twee stickers

|Doorsturen

Uw reactie